„Не мисля, че нещо коренно може да се промени след проверката. Няколко пъти условията за изграждане на тол системата бяха променяни. Няколко пъти беше променян договорът с изпълнителя… Няколко пъти казахме, че смесената система „винетки – тол система“ няма да допринесе до събиране на необходимите средства за пътищата в България, че няма да се постигне справедлива система“. Това коментира пред БНР Петър Мутафчиев, председател на Балканския форум за транспорт и инфраструктура, бивш министър на транспорта в правителството на Сергей Станишев.
Припомняме, че прoвeркa нa eфeктивнocттa нa въведената през март 2020 г. тoл cиcтeмa започва служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова след разкритията за дейността на държавната фирма“Автомагистрали“.
След инвестирани около 300 млн. лв., една година дейност, все още не е ясно каква възвращаемост има, за колко години ще се изплати, има ли нужда от разширяване на мрежата, има ли нужда от още средства.
числата показват, че все още делът на винетните такси е голям, отколкото от тежкотоварните автомобили.
Според Мутафчиев над 20% са разходите за поддръжка на системата по отношение на трафика. Въпреки че е автоматизирана системата, са назначени 600 души в предприятие „Тол система“, които правят разходи.
Мутафчиев съобщи, че системата трудно може да бъде променена.