Няма мрежа, която да спре 4 хил. тона скална маса

Няма мрежа, която да спре 4 хил. тона скална маса


Интензивните валежи в последните дни доведоха до много срутища. Мрежите могат да предотвратят падане на камъни на пътното платно, но няма мрежа, която да спре 4 хиляди тона скална маса. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова във връзка с новото свлачище в Искърското дефиле.

И в момента продължава обрушването на срутището.

„Не знам да са били изсичани гори в района на Рилския манастир. Имаме разрешение да работим в този горски фонд, за да спрем свлачището“, обясни Аврамова.

Все още не е ясно кога ще бъде отворен пътят в Искърското дефиле

В Искърското дефиле има ерозия на скални масиви, най-важното е, че няма пострадали хора. Пострадала е инфраструктурата, допълни министърката.

Срутището по пътя за Рилския манастир също беше непредвидимо. Там беше завършен само първият етап от проекта и предстоеше да се изпълни вторият. В момента има предложение да се направи тунелно съоръжение, което отвежда падналите камъни и скали извън обхвата на пътя, като то вече се разглежда от АПИ и проектанти, посочи регионалният министър.

За строежа на магистрала „Хемус“ министърът увери, че напредва и се извършва в срок.

Нашата цел е през 2024 г. гражданите да пътуват изцяло по магистрала до Варна. Тази магистрала е важна за цялата Северна България. Строят се и магистралите „Черно море“ и „Европа“, с което ще направим един завършен ринг от магистрални пътища, каза Аврамова.

Увеличили сме гаранционния срок за строителството на всички видове пътища. Увеличен е надзорът и контролът върху фирмите, които строят пътищата. Увеличени са и неустойките за строителните фирми, които не са извършили определен обем от работа, заяви още министърката.

Още по темата