Как да открием причината, ако колата гори много

Как да открием причината, ако колата гори много


 

Нашите автомобили са сложни и комплексни машини, които притежават безброй взаимосвързани компоненти. Нарушената изправност на всеки един от тях може да доведе до предвидими, а понякога не толкова очевидни последици.

Всичко това нарушава адекватния работен процес и води до неприятни резултати за шофьорите. За щастие, това не винаги касае пряко безопасността на пътя. Въпреки това всеки проблем изисква вашето внимание и своевременна реакция.

Зареждате периодично гориво и по навик занулявате километража. Засичате автоматичните изчисления на бордовия компютър и стигате до извода, че любимият и икономичен автомобил вече не е толкова икономичен. Каква може да бъде причината? Не бързайте да влизате във филми, а обърнете внимание на вашия термостат. Тази млака джаджа, която обикновено се монтира в непосредствена близост до водната помпа може да е отговорна за повишения разход на гориво.

Защо точно той?

Термостатът е онази малка част от автомобила, която играе много голяма роля за правилното охлаждане на системите. Всеки знае колко високи температури могат да се достигнат от двигателя по време на работа. Ако няма нещо, което да ги контролира, те биха съсипали колата за отрицателно време.

Термостатът контролира потока на охлаждащата течност между двигателя и радиатора. Благодарение на него, след стартиране на колата, двигателят бързо се сдобива с оптимална температура за работа и я запазва, така че да се осигурява правилното функциониране на всички системи.

Неговото местоположение строго зависи от конструкцията на цялата охладителна система. В повечето случаи ще го откриете в началото на помпата на охладителна течност. Той е един своеобразен клапан поставен в месингова рамка.

Как работи всъщност

Когато двигателят стартира, термостатът е в затворено положение. Това позволява на охлаждащата течност да излиза от блока на двигателя и отново да се връща към него, което осигурява бързото му затопляне. Загряването на охлаждащата течност до температура 80-90 ° C води до момента, в който термостатът се отваря. Част от охлаждащата течност започва да циркулира през радиатора и да се охлажда.

В работния процес температурата постепенно се увеличава и все по–голямо количество охлаждащата течност преминава през радиатора. Термостатът е в напълно отворено положение при температура от около 95-105 °С. Излишно е да споменаваме, че течността завира при 100 градуса и този момент е много опасен за изправността на двигателя. Ролята на термостата е коректното му отваряне в различна степен според разликата в работните условия, което от своя страна спомага за поддържане на постоянна температура.    

Ако въпросният компонент не работи изправно, не би могъл да поддържа желаните нива на топлината и това неминуемо ще доведе до повишен разход на гориво. Вече досетихте ли се кое да погледнете, ако започнете да харчите големи суми за обичайното си зареждане.

Изправен автомобил – щастлив шофьор

Ефектът от използването на електронен термостат е да се намали разходът на гориво. Той също така е в състояние да повиши слабо мощността поради интензивното охлаждане на входящия въздух. Всичко това води до лека и безпроблемна работа на цялата система, и от там до задоволително пътуване с леката кола. Не подценявайте ролята и на малките елементи, защото често пъти последиците могат да са сериозни.

 




Още по темата