През февруари отново ще отчитаме водомерите си сами. Данните могат да се запишат на адресни листове, които ВиК разлепя по входовете, да се изпратят по Viber или да се предадат директно в телефонен разговор на инкасатора, изброяват начините от дружеството.
Има възможност показанията да се попълнят и чрез контактната форма на сайта на ВиК, но трябва да се впишат и точният адрес, водомерният номер, титулярят на партидата и едва тогава – показанията на водомера. Много е важно да има реален отчет на уредите, защото на тази база ще се извършват корекции на задълженията на абонатите за месеците на служебен отчет, съобщава водният оператор. Пари кеш няма да се връщат, но след засечката надписаното ще бъде прехвърлено за следващ период.
В пандемичната година инкасаторите не влизаха всеки месец по домовете. През декември 2020-а и януари 2021-а имаха инструкции да пишат кубиците „служебно”, на база на потреблението на вода от предходния месец. Това обаче доведе до свръхголеми сметки за вода, тъй като, първо, нямаше реален отчет, и второ – навъртяното от общия водомер се разпределяше пропорционално по партидите на всички.
Самоотчетът чрез адресен лист, в който всички съседи да вписват показанията на водомерите си, не е нов. Методът бе изпробван още след началото на пандемията през месец май, но не доведе до задоволителни резултати заради разсеяността и неангажираността на хората. Няколко месеца по-късно инкасаторите отново започнаха да обикалят и да записват показанията на водомерите, но зимата отново спряха. Заради липсата на реален и точен отчет пък пловдивчани пропишяха от високи сметки и оспорването им. В такъв случай се подава жалба до ВиК и в двуседмичен срок оттам изпращат комисия за проверка, обясниха препатили./Вестник Марица