За по-малко от 20 дни КЗК даде „Канал 3“ на „Нова телевизия“

За по-малко от 20 дни КЗК даде „Канал 3“ на „Нова телевизия“


Комисия за защита на конкуренцията разреши на „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД да придобие едноличен контрол върху дружествата, които оперират телевизионните канали „Канал 3“, „THE VOICE“ и „Magic TV“ и радиостанциите „Радио Веселина“; „Радио Витоша“; „Magic FM“ и „The Voice Radio“.

Комисията приема, „че концентрацията няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което да засегне ефективната конкуренция на горепосочените пазари. Следователно, същата не би могла да породи антиконкурентни ефекти на посочените пазари и следва да бъде безусловно разрешена по реда на чл. 26, ал. 1 от ЗЗК.“

Производството бе образувано от КЗК на 1 септември, а на 18 септември приключи с одобрение на сделката.

„Нова Броудкастинг Груп“ възнамерява да превърне свързваната с Делян Пеевски „Канал 3“ в новинарския канал на цялата медийна група. Идеята е това да позволи на националната телевизия да не прекъсва програмата си с извънредни емисии и необезпокоявано да излъчват сериали и риалити формати.

„Нова броудкастинг груп“ вече притежава изцяло и онлайн групата „Нет инфо“. Това е видно от данните в търговския регистър, където NOVA вече е записана като едноличен собственик на капитала й. 

Още през февруари тази година Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) одобри сделката за миноритарния дял на дружеството. То притежава интернет сайтовете Vbox7, dariknews.bg, gong.bg, edna.bg, vesti.bg, sinoptik.bg.

Досега „Нова броудкастинг груп“ притежаваше 70% дял в „Нет инфо“. Останалите 30% бяха собственост на „Дарик радио“ АД на Радосвет Радев и „Уеб финанс“ на Христо Христов.

През април 2019 г. „Адванс Медиа Груп“ ЕАД на братя Домусчиеви финализира сделката с Modern Times Group (MTG) за „Нова броудкастинг груп“. Стойността на сделката бе 185 млн. евро.

Опитите NOVA да придобие „Нет инфо“ са още от времето, когато предишните шведски собственици преговаряха за продажбата й с чешкия милиардер Петр Келнер. КЗК обаче забрани продажбата на „Нова Броудкастинг груп“, когато кандидат – купувач бе чехът, чрез своята PFF Group. Сред аргументите на антимонополистите бе и контролът над „Нет инфо“. От КЗК тогава прецениха, че заради водещата позиция на „Нова броудкастинг груп“ на пазара може да има ефект върху конкурентната среда след сделката, включително и за тази на онлайн медиите. 

Още по темата