Източноевропейските марки също бързо се разпространяват в Китай.
От 2012 г. насам от създаването на механизма за сътрудничество между Китай и Централната и Източна Европа, двустранното икономическо-търговско сътрудничество непрекъснато се повишава, и се оформява всеобхватно взаимноизгодно сътрудничество в широки области, което донесе огромни ползи за народите и предприятията на двете страни.
Според данни на Министерството на търговията на Китай през 2020 г. обемът на търговията между Китай и страните от ЦИЕ достигна 103,45 милиарда щатски долара, надхвърляйки за първи път 100 милиарда щатски долара, а инвестиционното сътрудничество продължи да се разширява, съобщава Радио Китай.
„Кликнете върху малката кутия (на екрана), за да купите тази бутилка вино, купете я сега!“, може да чуете в живо предаване за продажба на стоки. Именно официални представители в Китай от страните от Централна и Източна Европа се включват в „продаването на стоки онлайн“. От полската бира до сръбското вино, както и българско розово масло.
Различни специализирани продукти на страните от Централна и Източна Европа привлякоха вниманието на много китайски интернет посетители. През последните години, в тясното икономическо и търговско сътрудничество между Китай и страните от Централна и Източна Европа, много висококачествени продукти от страните от ЦИЕ се продават в Китай, използвайки местните платформи за електронна търговия, за да навлязат на китайския пазар.
И Лин, директор на Tmall Global Investment Promotion Europe, каза пред журналист: „От 2019 г. Tmall International започна да популяризира марките от Централна и Източна Европа. Броят на навлезлите през последните две години продукти, се е увеличил с над 90% на годишна база. Източноевропейските марки също бързо се разпространяват в Китай“.