Отново срив на продажбите на нови коли в България

Отново срив на продажбите на нови коли в България


Отново има срив при регистрацията на нови автомобили в България, показват последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). През ноември той е вече най-големият в Европейския съюз. 

Числата показват, че продажбите на нови автомобили у нас са намалели 45.2% спрямо година по-рано. Припомняме, че имаше спад с 25.4% през октомври. Едва 1544 возила са вписани в регистрите спрямо 2819 новорегистрирани автомобили през ноември миналата година. По този показател сме на последното място в Европейския съюз.

Но всичко това се случва на фона на понижение на продажбите на нови автомобили и в ЕС през ноември и то за втори пореден месец. Според анализаторите втората вълна на Ковид пандемия и новите ограничителни мерки и локдауни в Европа са причината за това. Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС са с 12% по-малко спрямо същия месец на 2019-а. А преди това през октомври понижението беше със 7.8 процента. 

 

Всички водещи автомобилни компании в ЕС отчетоха понижения

при продажбите през ноември на годишна база, като се запазва и тенденцията на спад от началото на 2020-а. Негативният ефект от коронавируса и икономическият срив през второто тримесечие бяха последвани от възстановяване през третото тримесечие. Но последва ново забавяне на растежа последните месеци на годината заради втората вълна на Covid-19 и новите ограничения и локдауни в Европа.

Продажбите на автомобили от немския автомобилен гигант „Фолксваген“ (Volkswagen Group) се свиха през ноември с 13% на годишна база, но остава лидер на автомобилния пазар в Европа. Намалени продажби има и при немската компания BMW Group и при Daimler (произвеждащ Mercedes и Smart) съответно с по 6.4% и 15 на сто.

Френската компания Renault Grouр (Renault и Dacia) има с 13% по-малко продажби, а при сънародниците им – PSA Group (Peugeot, Opel и Citroen), спадът е с 11.1 на сто.

Най-добре се справят през ноември от италианската FCA Group (Fiat, Jeep, Chrysler и Alfa Romeo) – спад само от 2.6 на сто. Благоприятно се отрази на продажбите й факта, че Италия се забави с въвеждането на новите карантинни мерки.

Още по темата