Агенция „Пътна инфраструктура“ откри тръжни процедури за избор на изпълнители на проектирането и строителството /инженеринг/ и за надзор при изграждането на връзка на разширеното трасе на път I-8 с реконструиращия се гранично контролно-пропускателен пункт „Калотина“, съобщиха от агенцията.В момента се извършва модернизация на трасето от първокласния път в участъка между Калотина и Драгоман (от км 1+000 до км 15+500), част от бъдещата автомагистрала „Европа“.
От бъдещия изпълнител се очаква да изготви технически проект, проект на подробен устройствен план /ПУП/, да осъществи авторски надзор и да изгради участък с приблизителна дължина 90 метра.
Необходимо е съществуващото трасе на път I-8 между ГКПП „Калотина“ и 1-ви км да бъде модернизирано и да се свърже както с изграждащия се участък от бъдещата автомагистрала, така и с новопроектиращата се пътна част на ГКПП. Прогнозната стойност на поръчката е 980 541 лева без ДДС.
От агенцията посочват, че кандидатите могат да подават офертите си до 17:30 ч. на 6 август.
Индикативната стойност на поръчката за строителния надзор е 12770 лв. без ДДС, а кандидатите могат да подават предложенията си до 17.30 ч. на 20 август.
Бъдещата АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път, която в участъка между граничния пункт и Сливница ще преминава по разширеното трасе на път I-8, тя е с дължина 48 км и е разделена на три участъка.
В момента се изграждат два участъка от Калотина до Драгоман /14.5 км/ и от Драгоман до Сливница /17 км/. Строителните дейности на участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман започнаха в средата на февруари 2020 г. и към момента се работи усилено на обекта.
Изграждането на отсечката между Драгоман и Сливница започна през май миналата година и на обекта се работи с пълна мобилизация. Завършването на отсечката по договор е 2021 г., но при ускорените темпове, с които се работи в момента и в случай че не възникнат допълнителни и непредвидени затруднения, е възможно строителството да приключи по-рано от предвиденото – в края на тази година.
За третия участък от бъдещата автомагистрала „Европа“ от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента /с дължина 16.16 км/, който се развива по нов терен, е изработен технически проект с ПУП-Парцеларен план. Той е приет от ЕТИС на АПИ и е окончателно предаден, окомплектован и съгласуван със засегнатите експлоатационни дружества и ведомства.
Във връзка с поетапното влизане в сила на кадастралните карти за всяко едно, засегнато от автомагистралата, землище е необходимо актуализиране на изработения ПУП-Парцеларен план, след което ще се предприемат действия за вкарването му в прoцедура в съответствие със Закона за устройство на територията, отбелязват от Агенция „Пътна инфраструктура“.