До края на месец май се очаква да бъде издадено разрешителното за строеж на участъка от АМ „Хемус“ от пътен възел „Каленик“ (край едноименното село) до пътен възел „Плевен“ (17.08 км), съобщи БТА, като цитира директора на Областното пътно управление в Ловеч инж. Георги Грозданов.
Този участък е част от 52-километрово трасе от пътен възел „Боаза“, докъдето е изградена магистралата от София към Варна, до пресичането й с пътя Плевен-Ловеч. Строителството по това разстояние е разделено на три етапа.
В момента в участъка п.в. „Каленик“ – п.в. „Плевен“ на път II-35, обслужващ град Плевен, се изграждат временни пътища и технологична сеч на дървесината, пояснява Грозданов.
Заедно с това се извършват изкопно-насипни дейности в участъка между п.в. „Боаза“ и п.в. „Дерманци“. Изгражда се колекторната система, отводняване, два селскостопански подлеза. Предстои да се изградят големите съоръжения. В участъка има четири моста над река Вит и два големи виадукта над 400 метра.
За изграждането на 134.14 км от АМ „Хемус“ в участъка от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново в края на 2018 г. правителството осигури от държавния бюджет 1.12 млрд. лв. без ДДС, които предостави на държавната компания „Автомагистрали“ ЕАД. Трасето, което ще се изгражда от тази фирма, е разделено на три етапа и 10 лота. Крайният срок за построяването на етапи 1 (от пътен възел „Ябланица“ до пътен възел „Плевен“, 60.84 км) и 2 (от п.в. „Плевен“ до п.в. „Поликраище“ – 82.6 км) е 2023 година.
Припомняме, че с Решение 250 на Министерски съвет от 25 април 2013 година автомагистрала „Хемус“ е обявена за обект с национално значение.
Планът за довършване на автомагистралата от Ябланица до Шумен е оставащото трасе да се възлага за строителство на десет обособени отсечки (лотове), като цялото разстояние на автомагистралата от София до Варна ще бъде общо 425 километра.
Трасето, което остава да се изгради, е направено така, че да заобиколи защитените зони по Натура 2000. Планираната дължина на трасето е 252 км, а броят на пътните възли – 14.