Роботизирана механична ръка, разработена от осмокласника в СУ „Сава Доброплодни“ Мартин Жечков направи кафе на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по време на работното му посещение в най-голямото училище в Шумен. Самият ученик от профил „Софтуерни и хардуерни технологии“ не можа да присъства в училищната зала заради ограничението, но министър Вълчев се срещна с ученици от други класове онлайн и се запозна с работата на учителите в условията на онлайн обучение от дистанция.
Красимир Вълчев пристигна в СУ „Сава Доброплодни“ заради финала на реализацията поредния от STEM центровете по националната програма „Изграждане на училищна STEM среда”.
Министър Вълчев влезе в реално време при ученици от 9 „в”, които имаха интегриран урок с преподавателката по химия Елисавета Димова и учителя по география Веселин Жечев. С възможностите на новия център преподавателите проведоха демонстрации с учениците с практическо приложение – как се прави саламура за туршия, сирене или зимнина и как се измерва киселинността на различните видове почви. Преподавателите Ангел Ангелов и Мадлена Станчева демонстрираха устройства, работещи със създадени от ученици програми. Ръководителят на просветното ведомство влезе още в часове по хореография, по музика, по „Технологии и предприемачество” и програмиране.
„По националната програма STEM вече финансираме 260 училища, половината от тях есента и сега имаме първите изградени STEM центрове. Те показват нагледно колко добра идея са, но пълните резултати от тях ще почувстваме, когато децата започнат да се обучават. Тази среда е много по-мотивираща за учениците, дава много повече възможности, особено за ученето на природни науки. Ние като общество имаме ключов интерес от това да повишим резултатите на децата по природните науки, да мотивираме повече от тях да се включат в инженерно технически специалности. Това е целта на този модел за учене в STEM центрове. Работим по изграждане на такива центрове в още 2000 училища. Нашите разчети показват, че са необходими между 450 и 500 милиона лева, които могат да бъдат осигурени през следващите 4-5 години.” – заяви в края на визитата си министър Красимир Вълчев.
„Българските учители показаха, че са добре подготвени преди една година, когато трябваше да стартират електронно обучение, относително добре, спрямо скептицизма, с който подхождаме. В проектите за STEM центровете е заложено допълнително обучение на учителите.“ – допълни министърът.
STEM центърът в СУ „Сава Доброплодни” в Шумен е финансиран с 280 хиляди лева по националната програма, а училището участва със съфинансиране от собствения си бюджет в размер на 120 хиляди лева за превръщане в таванските помещения в уютна за работа учебна среда./ Monitor.bg