Съвместният българо-китайски проект „Икономически коридор на розата“ предвижда в България да се произвежда цялата серия от продуктите на основата на българската роза, а реализацията ще е изцяло на китайския пазар.
Българо Китайската Камара за Индустриално Развитие и Ориент Интернешънъл Холдинг – Шанхай подписаха Споразумение за стратегическо партньорство и така дадоха старт на проекта „Икономически коридор на Розата“ Преговорите продължиха повече от две години. Новото звено Ориентъл Интернешънъл Шанхай Флорикалчър Индъстри започва производство в България на собствена марка козметични продукти с розово масло и други етерични масла.
Председателят на Камарата Десислава Дончева обясни пред Радио Китай, че през септември 2018 година един от директорите на Ориент Интернешънъл Холдинг посетил България с делегация, за да се срещнат с местни партньори и да инвестират в България в сектора на текстилната промишленост. Последвали още две посещения.
Проектът „Икономически коридор на розата“ ще даде добавена стойност на българското розово масло, тъй като целта е да се изнасят завършени продукти, а не суровини. Избран е и първият производител, който ще направи пилотната серия на първите шест продукта. Очаква се това да се случи в края на август, а продуктовата серия да се увеличи.
Холдингът създаде специална търговска структура, фокусирана изцяло върху българската роза Дамасцена. Интересът към българското розово масло в Китай е огромен и често граничещ с преклонение. Ще се разчита на традиционната за нашата страна козметика. Единствено опаковките ще бъдат разработвани в Китай от експерти на фирмата. Външният дизайн и опаковките на българските стоки си остават едно слабите ни места, за да се преборим с международната конкуренция. Надеждата е с новата марка на модните гиганти, да видим една нова визия на българската козметика.