Висшите училища изработват методика за дистанционното обучение, тъй като към момента има само насоки за отделни материали. Тя трябва да бъде факт до февруари, заяви просветният министър Красимир Вълчев по време на парламентарен контрол.
Той обясни, че учебните планове и програми не зависят от средата, но според една част от специалистите методиката трябва да е различна по време на онлайн уроците. Затова и от МОН са възложили на вузовете задачата да съберат на едно място всички добри практики и указания за работа. Вълчев допълни, че един от недостатъците е, че няма безплатни сподели образователни ресурси.
„Предвиждаме да бъдат създадени такива по пълния списък по учебните предмети. Те ще се създават от учителите и ще им бъде заплатено за тях”, каза той. Разработено и помагало за родителите, които участват с децата си в дистанционното обучение. Предстои и то да бъде популяризирано.
Децентрализираният подход по думите на Вълчев е по-добър, тъй като всяко училище работи може да прецени по какъв начин да работи по време на превключването към дистанционно обучение.
За да се включат ефективно в дистанционното обучение, учителите са преминали през 900 квалификации. От тях 400 са били организирани от МОН, а останалите над 500 били децентрализирани, обясни Вълчев.
До пролетта пък предстои за учителите да бъдат закупени около 24 000 устройства./ Вестник Монитор