1000 лв. ще мине шофьорският курс, ако кормуването се увеличи до 42 учебни часа, прогнозират експерти от бранша на автомобилните школи, пише вестник Телеграф.
Понастоящем средната цена на курса е между 750 и 900 лв. за 31 часа кормуване.
За увеличението на броя часове се говори от повече от година, след като от транспортното министерство подложиха на обществено обсъждане проектопромени в наредбата за шофьорските курсове.
Сред предложенията са увеличаването на учебните часове и въвеждането на задължително шофиране на автомагистрала, кормуване в тъмната част на денонощието и обучение при неблагоприятни атмосферни условия.
Освен това в проектопромените залегна и въвеждането на нова система за контрол над практическите часове по кормуване. Тя цели противодействие на масовата практика кормуването да се провежда проформа, а курсисти да отиват на изпит без подготовка с надеждата да вземат книжка чрез подкуп.
Идеята сега е да се въведе система за контрол, базирана на СРЗ геолокация. Системата ще валидира учебния час само ако отчете, че курсистът и инструкторът са били в непосредствена географска близост в продължение на 1 час, както и че са покрили необходимото за кормуването разстояние и маршрут.
Транспортният ексминистър Росен Желязков проведе няколко срещи с бранша, на които обаче се оказа, че той е силно разделен и консенсус по промените няма. Така те останаха на бюрото на Желязков до края на мандата. Сега служебният министър Георги Тодоров възнамерява да поднови обсъждането, като до края на седмицата се очаква да бъде насрочена среща с представителите на автошколите.
Министърът има идея да чуе крайните изисквания на бранша и да потърси златната среда, като например накрая увеличението да е 5 часа, научи „Телеграф“. Сред автошколите има както такива, които горещо подкрепят проектопромените, така и такива, готови на протести. Вторите са готови да преглътнат увеличение на бройката часове, но само ако отпадне предложението за географско следене на инструктори и курсисти./Блиц.БГ