10 офертите за последните 16.5 км от АМ „Европа“ между

10 офертите за последните 16.5 км от АМ „Европа“ между


Десет са отворените офертите  в обществена поръчка за строителството на последния 16.5-километров участък от АМ „Европа“ между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Изграждането на трасето на магистралата между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 Калотина – София.

В момента се изгражда 14.5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, а 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов.

Отворените оферти са на:

Консорциум СТРАБАГ СП ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и СТРАБАГ Сп.з о.о. – клон България КЧТ;
ДЗЗД”Европа-2022”, в което влизат: ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД, ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ ИНТЕРНЕШЪНАЛ АД и ОБОНАТО БИЛД ЕООД;
ДЗЗД „СТРОИТЕЛ АМ ЕВРОПА“, в което са: ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН АД, ЛЕВАНТИНА, ИНХЕНИЕРИА И КОНСТРУКСИОН СЛ/LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L;
ДЗЗД „ТАРГОМАН“, с участници: АВТОМАГИСТРАЛИ – ЧЕРНО МОРЕ АД и ИСА 2000 ЕООД;
ВДХ АД (ДЗЗД ХИДРО-ВОД СТРОЙ, ВДХ АД и ХИДРОСТРОЙ АД);
ДЗЗД „КОРИДОР ЗАПАД-ИЗТОК“, в което са: ДЖИ ПИ ГРУП АД и ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;    
ДЗЗД „АМ ЕВРОПА 2021“, в което е Ер Кънстракшънс ООД;
ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
Обединение „ГЕОКАРОПЪТ 2021“ ДЗЗД, с участници: ГЕОСТРОЙ АД, КАРО ТРЕЙДИНГ ООД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;        
Грома Холд ЕООД.
Третият 16.5 км участък на автомагистралата ще преминава по изцяло ново трасе. Той ще започва при с. Храбърско – при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км.

Трасето ще бъде с габарит 27 метра – две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има десет големи съоръжения, от които седем подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, два моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. „Костинброд“ ще свързва АМ „Европа“ с второкласния път II-81 София-Костинброд и с. Волуяк, а п.в. „Мрамор“ ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. „Храбърско“, където автомагистралното трасе пресича първокласния път I-8 Сливница – София, както и при пресичането с общинския път SFО1400 в посока Костинброд.

Проектът е финансиран по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.“.

Направлението София – ГКПП „Калотина“ е част от основната Транс-европейска транспортна мрежа. Участъкът е възлов за движението на  транспортните потоци в посока запад – изток. Отсечката осъществява връзка с Tрансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на път I-8 Калотина-София беше категоризирано като автомагистрала „Европа“ /А-6/, с обща дължина 65.4 километра. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48.9 км и Северната скоростна тангента /16.5 км/.

 

Още по темата