Медиите информират добре за предизборната кампания

Медиите информират добре за предизборната кампания


Боряна Димитрова от „Алфа Рисърч“.

Близо 53% от хората заявяват, че медиите ги информират добре относно предизборната кампания. В същото време 47 процента казват, че партиите ги информират по-скоро недобре и неразбираемо за политическите си програми. 

Това показват резултатите от национално представително проучване на общественото мнение за ролята на медиите в предизборната кампания, които бяха представени на виртуална дискусия, организирана от Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“ и агенция „Алфа Рисърч“. 

Проучването е проведено непосредствено преди края на кампанията – 27-30 март. Направени са 1007 интервюта. 

Сред акцентите в дискусията са темите от кои медии са се информирали гражданите в предизборния период и как са се ориентирали за политическия си избор.

В отговор на въпрос колко добре партиите информират гражданите за политическите си програми, близо 35% отговарят: „добре“ и „разбираемо“ или по-скоро „добре“. 27 на сто казват: „лошо“ и „неразбираемо“, 20 на сто: „по-скоро недобре“, а 17%: „не мога да преценя“. „В условията на пандемия партиите можеха да достигнат до своите симпатизанти главно чрез медиите“, подчерта директорът на „Алфа Рисърч“ Боряна Димитрова.

„Трайното отсъствие на политическа комуникация от страна на партиите води и до дезинтересиране на избирателите“, посочи тя.

В отговор на въпрос кои медии използвате най-често, за да се информирате за предстоящите избори, 59% отговарят: „частните телевизии“, 43,9 на сто – Българската национална телевизия, 33,7 на сто – социалните мрежи, 17,3 на сто – новинарски интернет-портали, 8,6% – Българското национално радио, 4,4 на сто – частните радиостанции. 

Социалните мрежи доминират като източник сред хората между 18 и 30 години. Боряна Димитрова за още един от изводите от прочуването: „Въпреки възходът на социалните мрежи, в българското общество съществува разбиране за ролята на журналистиката като посредник между гражданите и политиците. Посредник в задаването на въпроси и търсенето на отговори, в съпоставянето на гледни точки“.

Още по темата