„Луфтханза“ получи първия транш от деветмилиардната държавна помощ

„Луфтханза“ получи първия транш от деветмилиардната държавна помощ


Авиокомпанията е изправена пред най-голямата финансова криза в историята си заради пандемията, която наложи около 90% от самолетите й да останат на земята.

Първият транш от финансовата помощ на германската държава вече е по сметката на националния въздушен превозвач „Лутханза“ (Lufthansa), съобщава информационната агенция ДПА (Дойче пресе агентур).
Седмица след извънредното общо събрание, на което бе одобрен спасителният план, авиокомпанията вече разполага с първия транш от близо 1 млрд. евро от кредитната линия, отпусната й от държавната банката за развитие „Ка еф Ве“ (KfW).
Другите 2 млрд. евро ще бъдат отпуснати при поискване от „Луфтханза“.
Акционерите на изпадналата в затруднения германска авиокомпания одобриха спасителния план на германското правителство от 9 млрд. евро на 25 юни.
Това обаче не е безвъзмездна помощ – германското правителство получава дял от 20% в авиокомпанията и става най-големият акционер. Правителството получава две места в надзорния съвет на компанията, допълва Ройтерс. Заедно с това ще бъдат наложени големи ограничения върху заплатите на директорите, като авиокомпанията се е ангажирала и за допълнителни антикризисни мерки, включително обновяване на флотилията от самолети.
Мениджърите  на авиопревозвача успяха да убедят акционерите да подкрепят плана, които отстъпиха пред алтернативата съдебна защита от фалит с всички последствия от това.
Преди ключовото общо събрание на „Луфтханза“ мениджърите й и синдикатът на летателния персонал УФО (UFO) постигнаха споразумение по програма за икономии от 500 млн. евро, които компанията трябва да направи заради сериозните си финансови затруднения. Тази програма предвижда замразяване на заплатите, ранно пенсиониране и периоди на техническа безработица за стюардите и стюардесите, става ясно от общо комюнике след преговорите между профсъюза и ръководството на „Луфтханза“.

Авиокомпанията е изправена пред най-голямата финансова криза в историята си заради пандемията, която наложи около 90% от самолетите й да останат на земята. В даден момент загубите й достигнаха около 800 милиона евро месечно.

„Луфтханза“ обаче не е единственият пострадал в сектора. Италианското правителство обяви, че ще отпусне около 3 млрд. евро за спасяването и национализирането на италианския авиопревозвач „Алиталия “ (Alitalia). Компанията има финансови трудности и вече две години не може да намери купувач, който би могъл да развива дейността й в бъдеще. Още преди коронавирусът да „порази“ целия авиосектор, опитите да бъде намерен частен купувач на „Алиталия“, включително и преговорите с „Делта“ и „Луфтханза“, се провалиха. 

От май 2017-а „Алиталия “ оцелява благодарение на държавни заеми.

„Луфтханза“ има бизнес и у нас

„Луфтханза Техник Груп“, която е световен лидер в основния ремонт и поддръжка на самолети, самолетни компоненти и двигатели, има дъщерно дружество и България.  Подразделението на „Луфтханза Техник София“ отваря врати у нас през 2008 г. в подкрепа на бързоразвиващия се авиационен сектор. Разположена на „Летище София “ компания е на път да се превърне в най-голямата, предлагаща основен ремонт и поддръжка на Балканския полуостров, както и в един от най-важните авиационни центрове за поддръжка в Европа. Тя осигурява базово и линейно обслужване на Airbus A320 family, Boeing 737 Classis, NG, както и линейно обслужване на Embraer-ERG 190.

Развитието на „Луфтханза Техник София“ е съпроводено с увеличаване на потенциалните клиенти и разширяване на бизнеса.

Още по темата