Adidas каза “не” на кожите с косъм

Adidas каза “не” на кожите с косъм


Гигантът за спортни стоки Adidas обяви своя ангажимент към бъдеще без продукти с животинска козина, включвайки се в световната програма “Търговец без ценни кожи”. Въпреки че Adidas към момента не продава продукти, включващи кожи с косъм, днешното обещание завинаги да обърне гръб на козината от животни показва етичната позиция на компанията към животните. Това съобщиха от сдружение КАЖИ.

Като един от най-големите брандове за спортни стоки в света, Adidas задава тон на други световни компании за преминаване към по-етични алтернативи на използваните от тях суровини. Българската организация за защита на животните КАЖИ, заедно с коалицията Fur Free Alliance, приветстват включването на Adidas като 1500-ната компания за дрехи в програмата “Търговец без ценни кожи” – и решението им да застанат зад хуманното отношение към животните.

“Adidas внедрява темата за устойчивостта във всички сфери в продуктовата си линия, както и във всичките си бизнес операции. Още през 2018 г. започнахме да се снабдяваме само с памук от по-устойчиви източници, от 2024 г. ще използваме само рециклиран полиестер, а през тази година ще пуснем на пазара първата обувка за бягане, която може изцяло да се рециклира отново и отново. Броят на веган продуктите с трите ленти също се увеличава; от миналата година например популярните класически кецове Stan Smith и Superstar са достъпни във веган версии. Окончателното отказване от животинската козина подчертава ангажимента ни към нашето търсене и разрастване на устойчивите материални иновации.”, казва Франк Хенке, Старши заместник директор по устойчивост при Adidas.

“Включвайки се в програмата “Търговец без ценни кожи”, Adidas поема ангажимент за бъдеще без козина. Особено щастливи сме, че Adidas продължава да разширява серията си от веган продукти. Преминаването към все по-хуманни алтернативи е най-добрият начин за предотвратяване страданието на животните в дългосрочен план.”, казва Томас Пийч, експерт по диви животни и животни за кожи във FOUR PAWS.

“Развълнувани сме да приветстваме Adidas като 1500-ния бранд, който се включва в програмата “Търговец без ценни кожи”. Техният ангажимент за неупотреба на кожи с косъм е не само състрадателна, тя също е модерна и далновидна. Днешният потребител подкрепя модни марки, които са загрижени за животните и природата, и преориентирането на Adidas към устойчиви суровини ги прави лидер в това отношение.”, казва Бриджит Уле, програмен мениджър на Fur Free Alliance.

Ангажиментът на Adidas е значителна стъпка за “Търговец без ценни кожи” – програма, водена в над 25 държави по света – и беше предшествена от лавина от други корпоративни ангажименти срещу кожите с косъм от световни модни брандове, включително Prada, Gucci, Zara, H&M и много други.

По целия свят течението се обръща срещу животинската козина, докато притесненията около хуманното отношение към животните продължават да растат. В последните години десетки европейски страни са приели забрани на фермите за кожи, включително Норвегия, Белгия и Холандия; а американският щат Калифорния забрани продажбата на кожи с косъм.

 

####

“Търговец без ценни кожи”

Програмата Fur Free Retailer. (Търговец без ценни кожи) е водещата световна инициатива, която свързва бизнеси, поели политика срещу кожите с косъм, с потребителите, търсещи етични стоки. Водена в над 25 държави в света, програмата “Търговец без ценни кожи” е международна инициатива на Fur Free Alliance, коалиция от над 50 организации за защита на животните, работещи заедно за прекратяване на отглеждането и убиването на животни за козината им.

Сдружение КАЖИ е представител на Fur Free Alliance и Fur Free Retailer в България.

Още по темата