Екипите на градовете ще работят и по създаването на национална кампания, с която да се ориентират големите чуждестранни работодатели къде у нас могат да открият своето място за инвестиции според конкретните нужди.
Столична община и Община Пловдив предлагат сформиране на национално обединение на големите индустриални центрове в България, с което да се изгради единна стратегия за налагане на страната ни като привлекателна дестинация за инвестиции. Това съобщиха от Града под тепетата, а идеята е чрез общи усилия, споделяне на ресурс и единна маркетингова стратегия страната ни да увеличи чуждестранните инвестиции в страната и привлече стратегически инвеститори.
Екипът на Столичната агенция за инвестиции, начело с началника на отдел „Инвестиционен анализ“ Мария Христова, заместник-кмета на Пловдив с ресор образование и бизнес развитие Стефан Стоянов и инж. Емил Янков, мениджър „Бизнес развитие“ от „Тракия икономическа зона“ са провели среща, на която е взето решение да бъдат поканени да се включат и другите големи индустриални центрове и така да се направи общо национално обединение.
Част от конкретните дейности, свързани с инициативата е създаването и развитието на инвестиционни профили на всеки от големите градове, чрез които да се посочат силните страни по развити индустрии, специфика на работната сила, образователен профил на налични и бъдещи специалисти и други икономически показатели, които интересуват инвеститорите.
Екипите на градовете ще работят и по създаването на национална кампания, с която да се ориентират големите чуждестранни работодатели къде у нас могат да открият своето място за инвестиции според конкретните нужди. Амбицията на екипа на Столичната агенция за приватизация и инвестиции и на отдел „Бизнес развитие“ в Община Пловдив е да насочва потенциалните инвеститори в най-подходящите за тях локации в страната спрямо икономическата екосистема на региона и сектора, в който работят.
Според Мария Христова само обединение между големите градове може да помогне на България да продължи темпа си на налагане като все по-привлекателна и разпознаваема дестинация за разполагане на ключови международни бизнеси. Това пък води след себе си до повишаване на покупателната способност на заетите и респективно до повишаване на качеството на живот у нас.
Според заместник-кмета на Пловдив Стефан Стоянов големите градове имат огромен потенциал заедно да позиционират България сред водещите дестинациите за инвестиции в Евросъюза. „Когато работим по дадено запитване от потенциален инвеститор, се конкурираме с региони от други държави. Ако работим заедно, ще бъдем по-атрактивни на международните пазари и то в много динамичен етап за инвеститорите“, казва експертът.
Една от предвидените инициативи за привличането на инвеститори е и идеята за представяне на България пред топ работодатели в Европа, пред които да бъдат презентирани предимствата ни пред останалите страни в региона.
Предстоят срещи и с други големи градове, които София да привлече към инициативата.