Въпреки предизвикателствата пред международната търговия, породени от разпространението на COVID-19 в световен мащаб, външнотърговският стокообмен на България с Германия през миналата година достигна до 8.2 млрд. евро. Това сочат последните данни на Германската федерална статистическа служба. Търговията е намаляла с 3.6% спрямо рекорда от 2019-а, но все пак прогнозите бяха за обем от около осем милиарда евро.
За четвърта поредна година и общо за пети път след началото на прехода (2013 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.) българският износ изпреварва вноса от Германия. Търговският дефицит за Федералната република през иналата година е в размер на 991.75 млн. евро. Износът на България за за най-голямата европейска икономика възлиза на 4.59 млрд. евро и при това е с 0.1% повече спрямо 2019-а. Това развитие означава, че има леко нарастване, което е отново рекорд за периода след 1989 година Вносът от Германия пък е на стойност от 3.6 млрд. евро, като показва спад от 8.1% спрямо 2019 година.
Тези резултати са подкрепени и от активни връзки между фирмите от двете страни. През миналата година 27 745 германски бизнесмени са посетили България със служебна цел.
Така че няма нищо чудно, че Федералната република запазва мястото си на водещ търговски партньор за България.
За тази година повече германски компании очакват глобалните условия за бизнес да се влошат на фона на продължаващата коронавирусна пандемия, която като че ли засега страните не успяват да овладея, показват резултати от последно проучване на германската търговско-промишлена палата (DIHK). Въпреки мерките, които отделните правителства вземат, появата на нови щамове като че ли дават нова сила на Ковид-19. Масовата ваксинация се очаква да помогне за овладяване на здравната криза.
Проучването на DIHK сред 2400 международно активни компании сочи, че едва 17% от фирмите очакват по-добри бизнес условия през следващите дванадесет месеца в сравнение с 2020 г., докато 27% смятат, че икономическата среда да се влоши.
Очакванията варират в зависимост от региона, посочват от DIHK, но все пак по-голямата част от бизнеса очаква подобряване, отколкото влошаване, на условията за бизнес и в Китай, и в еврозоната.
Към негативното въздействие на пандемията от Covid-19, икономическата криза се добавят и нарастващи търговски бариери в много региони по света, като по-високи митнически тарифи, повишени изисквания за безопасност във връзка с пандемията и други. А това безспорно натежава и върху външния бизнес на компаниите, допълват от германската търговско-промишлена палата DIHK.