Разследват „Амазон“, че не защитава служителите си от Covid-19

Разследват „Амазон“, че не защитава служителите си от Covid-19


Компанията „Амазон“ е в процес на разследване в Калифорния, тъй като не успява да защити служителите в склада си от новия коронавирус.

Министърът на правосъдието в Калифорния Ксавиер Бесера, Отделът по безопасност и здраве на труда и Департаментът по обществено здраве в Сан Франциско „са започнали разследване на практиките на „Амазон“ около пандемията, пише съдия от висшия съд в Сан Франциско Итън Шулман в съдебно заседание в понеделник, предава „Гардиън“. 

Онлайн търговецът е обвинен, че е изложил работниците на „ненужен риск“, като ги принуждава да споделят оборудване – например шушлякови облекла и не позволявайки допълнително време за спазване на социалното дистанциране, се казва в документацията.

Разследването започва от дело, заведено от Чийоми Брент, служителка в центъра за изпълнение на „Амазон“ в Сан Франциско. Шулман обаче отказа да издаде предварителна заповед, която да затвори склада, в който работи Брент. По думите на съдията Брент не е успяла да докаже възможна вреда и три правителствени органа са по-подходящи за разследване на нейните притеснения.

Департаментът по обществено здраве в Сан Франциско е посочил пред Шулман, че политиката на търговския гигант в Сан Франциско се е подобрила в средата на юли, докато Отделът по безопасност и здраве на труда заяви пред съда, че разследването продължава и след проверка на 14 юли.

Миналата седмица говорителят на главния прокурор съобщи, че продължава разследването на фирмата в цялата страна.

Припомняме, че докато милиони американци се прибраха по домовете си в началото на 2020 г., „Амазон“ имаше скок на поръчките на стоки за дома. Дори скок на поръчките за строителни материали от хора, които вече не пазаруват в магазини за тухли и хоросани.

Междувременно служителите, изпълняващи огромния брой поръчки, твърдят, че им липсва адекватна защита от коронавирусна инфекция.

През април компанията уволнени трима служители, критикували пандемичната реакция на компанията. Те твърдяха, че не са им предоставила достатъчно маски за лице, не са се извършвали редовни проверки на температурата в складовете. От своя страна фирмата за онлайн продажби отказа публично да обявява броя на заразените си служители от Covid-19.

Според застъпническата група за работници United for Respect става дума за повече от 80 случая. 

В съдебните документи компанията твърди, че е предприела много стъпки за защита на работниците, като е почиствала и дезинфекцирала съоръженията и оборудването в Сан Франциско. 

Още по темата