Срокът за обжалване на изравнителните сметки за парно е удължен до 30 септември 2020 година в изпълнение на препоръката на министъра на енергетиката Теменужка Петкова, съобщиха от дружеството.
Те гарантират, че за всеки изпратен сигнал ще бъде извършена проверка и всяка жалба ще получи отговор.
Абонатите могат да подават жалби в Центровете за обслужване на клиенти, както и на телефон 0 700 11 111.
Както „Банкеръ“ писа, потребителите започнаха да подават оплаквания от високи изравнителни сметки за парно на фона на силно понижена цена на природния газ. Те твърдят, че има сериозно разминаване в очакваните и получените фактури. Притеснения има и защото потребителите не разбират фактурите.
Омбудсманът Диана Ковачева предупреди, че е получила сигнали за прихващания в сметки в размер на 20 лв., като окачестви сумата като „меко казано неуместна.“
Ковачева подчерта, че възмущението на хората е основателно и всички са изненадани от сметките. Омбудсманът смята, че правата на потребителите са нарушени, тъй като фактурите са неясни за потребителите. Има и абонати на парно, които изобщо не са получили изравнителните си сметки.
От „Топлофикация София“ разясниха в края на август, че в изравнителната сметка има графа „фактурирано потребление“ и „реално потребление“ през годината. Разликата в потреблението може да се върне на каса, но разликата в цената може да бъде приспадната от бъдещо вземане.
Енергодружеството е на мнение, че е абонатите не усещат по-ниската цена на природния газ, защото сумите не се връщат, а се приспадат. „Топлофикация София“ вече е възстановила на своите клиенти 24 млн. лева. Остава да възстанови 12,8 млн. лева.
Изчислението е направено по следния начин: фактурираните количества топлинна енергия за периода 1 юли 2019 – 31 март 2020 година са фактурирани веднъж по старата цена. След това същото количество се пресмята по новата цена, определена от КЕВР и разликата е сумата, която Топлофикация трябва да върне на клиентите си
Възражения по изравнителните сметки първоначално можеха да бъдат подавани до 31 август.
На фона на оплакванията, енергийният регулатор обяви, че започва проверка на топлофикациите. Тя трябва да установи размера на надвзети суми за топлоенергия. Но с уточнението, че инспекцията е регулярна и не е продиктувана от оплакванията на гражданите.