Колекционерски Mclaren F1 за 14 милиона долара

Колекционерски Mclaren F1 за 14 милиона долара


Това е единственият съществуващ модел в бяло от 1995 година, а километражът му показва едва 1000 изминати мили и вие може да станете негов горд собственик срещу скромната сума от 14 милиона щатски долара.

Ако настоявате да похарчите вашите милиони на този екзотичен Макларън и искате нещо още по-специално от все още разработвания Макларън P1 GTR, то това е вашия автомобил. Този модел е изключително рядък, на много малко километри и е единственият бял Макларън Ф1 в целия свят. Той ще бъде изложен за продан на престижния аукцион за коли „Пебъл Бийч“, като вероятно няма да има конкуренция по всички показатели спрямо останалите участници в събитието. Този модел на Ф1 датира от 1995 година и до този момент е имал едва трима собственика, които са изминали 1000 мили със скъпото возило за последните 19 години. Това прави средно по 52 мили годишно. Първият собственик на колата почти не я е карал явно за да не изцапа издържаното в бяло купе, което напомня на „Marlboro White“, компанията спонсор на Формула 1 през този период от време.

Японският колекционер Шин Окамото решава да заложи на редкия спортен модел  и купува колата нова през далечната 1995 година, като рядко я кара по време на първите 15 години, в които тя е негова собственост. Една от причините Окамото да не сяда често зад волана на белия Макларън Ф1 е, че той притежава и други много атрактивни модели като Ферари F40, F50, 288 GTO, 333 SP и F50 GT в своя гараж. Окамото изпраща своя поръчков Макларън за пълен сервис и преглед през 2008 година, само две години преди да го продаде на друг известен колекционер в САЩ през 2010 година, който пък след това го препродава на настоящия му собственик и истински ценител на марката.   

Дали обаче си струва да похарчите сумата от 14 милиона долара за един напълно стандартен Макларън Ф1 с черен кожен салон? В допълнение към него получавате и наръчник с инструкции за потребителя, който също поставен в кожен калъф, сервизна книжка, резервен ключ и специална кутия с титаниеви инструменти и златна табелка. Определено една от най-атрактивните черти на този модел е 6,1-литровия V12 двигател с 627 конски сили, който задвижва задните колела на колата през 6-степенна скоростна кутия.

Ако обаче смятате този модел за остарял и искате нещо ново може да насочите вниманието си към Макларън P1 GTR, който все още е във фаза на разработка. Наскоро от компанията пуснаха и първата дигитална скица на модела, който ще бъде пригоден само за каране на писта. Пълният концептуален дизайн на модела ще бъде показан в „Пебъл Бийч“ през следващия месец. GTR  варианта на P1 ще бъде с изключително подобрена аеродинамика и по-мощен двигател. Можем само да гадаем колко бързо ще ускорява подобрения модел на Р1 от 0 до 100 километра, след като стандартният прави това за едва 2,5 секунди.


Дали ще заложите на уникалният колекционерски модел на Ф1 в бяло или на най-новият и футуристичен P1 GTR е върпос на личен избор, стига да имате няколко излишни милиона в своята банкова сметка.




Още по темата